måndag 20 april 2015

Nuläge

Jag är verkligen glad över möjligheten att få börja på skidgymnasiet.


 För ett par år sedan tänkte jag lägga av efter att jag inte tyckte att jag utvecklades tillräckligt. Jag stod över tävlandet under sista året som B-åkare, men tränade mycket under hela säsongen, och var med på i princip alla läger som erbjöds. Jag tvekade lite inför USM-starten, men bestämde mig för att ta små steg och sätta små mål i taget, och den här säsongen har det lossnat, även om jag inte har varit nöjd med resultaten, men jag närmar mig... Konkurrensen är i och för sig hård och jag tävlar mot de bästa i Sverige, och det känns bra och utmanande. Min tränare och även tränarna på skidgymnasiet har tydligen sett att jag har potential, och vill se hur bra jag kan bli. Jag är så taggad!



Tyvärr lyckades jag att få en spricka i vadbenet på påsklovet, och fick avanmäla mig till Ski Funtastic, och det var ju lite surt..., men just nu håller jag på att börja känna mig fram vad jag kan göra utan att det gör ont, och i går var jag på gymmet och körde överkropp och lite lår, gôtt!


Träning försäsong 2014/15 foto Gunnar Bergstedt Beyond X

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...