onsdag 7 oktober 2015

Lägervardag

Jag har fått frågor i kontaktformuläret på bloggen! Jättekul!

Man under om jag inte kan skriva mer om hur det funkar att gå i alpin klass, plugget, fritiden, hur vi tränar, vad vi tränar, och hur många vi är i klassen?

Självklart kommer jag att skriva om det!

Jag kan ju börja med att berätta hur det är här i Hintertux...

Vi bor 4 personer i en 2-rummare med jättefin utsikt. Det ingår frulle och middag, och lunch äter vi oftast i backen.

Vi går upp kl 06.30, käkar frukost, packar och går till bussen ca 100 meter bort.

Vi kommer upp på glaciären och startar upp skidpasset vid 09.00.

Vi kör på till lunch ungefär, beroende på vädret, käkar lunch och drar ner till hotellet igen

På eftermiddagarna kör vi fyspass, nerjogg, kanske spelar fotboll, fixar skidor, pluggar, äter och sen har vi ganska grundlig videogenomgång. Man får då feedback på vad som är bra,  mindre bra och hur man kan göra bättre.

Ibland sticker vi i väg några stycken och fixar lite mellis och dricka som ska ha med oss nästa dag.

På kvällarna chillar vi, pluggar och ringer hem till morsan:)

Jag brukar slockna vid 22.30 nån gång, då är man ganska slut...

Idag var det som sagt vilodag för min del, så ett par dopp i den här satt fint:










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...