tisdag 28 november 2017

I Torsby för några dagar

Jag är hemma för en liten mellanlandning innan jag åker till Duved på fredag. Jag och Erik B hämtar upp Welinder i Svenstavik.

Tävlingspremiären är nu avklarad.

Jag brukar behöva några tävlingar i ryggen innan jag känner att jag är igång och så kändes det väl den här helgen också.

Vi startade med fyra bussar i måndags för att först få några dagars träning i Funäs. Tisdag och onsdag var helt ok, men på torsdag utbröt ett helt galet väder med plusgrader och snö/regn.

Det blev till att fixa skidor, fysa och förbereda oss för resan uppåt.

Alltså, det är långt till Kåbdalis...

Tidigt på fredag morgon drog vi vidare och man visste nästan inte om det var dag eller natt, det är mörkt hela tiden däruppe.

Som sagt, lördagens första åk blev väl inget hit. Kom lite för tajt på och blev sen i svängen och åkte ur.

Söndagen började väl inte så mycket bättre. Hamnade på innerskida men lyckades fortsätta och kom i mål alla fall. Fick dock starta som 65:a och då är ju inte banan så trevlig. Lyckades ändå få till ett hyfsat åk med de förutsättningarna som var, och körde i alla fall upp mig 25 placeringar. Det får jag försöka ta med mig.

Vi bestämde oss lite hastigt för att börja hemfärden direkt efter tävlingen, och övernattade istället i Östersund. Det gjorde att inte hemresan igår blev så dryg. Vi kom hem till Torsby i en bra tid och den kändes bra.

Idag har det varit en helt vanlig skoldag, det känns faktist lite ovant.

När jag kom hem tog jag hand om tvätt, handlade, och lagade mat. Ganska gôtt och bara vara hemma och skrota.

Ingredienser till kvällens middag

Blir en del tvätt

Gillar glögg

Så här blev middagen. Pestopasta med lax

Mitt bidrag till julpyssel:) (Och tvätt i bakgrunden, dock ren)
https://www.sponsor.me/ffredrikaxelsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...