måndag 8 januari 2018

Ny termin - Nya möjligheter

Idag åkte jag tillbaka till Torsby för en ny termin. Jag har tagit det ganska lugnt och försökt ladda batterierna. Nu väntar lite plugg inför ett prov på onsdag. Skönt att vara igång igen.

Julen har bestått av en lagom mix av lugn, släkt och kompisar.

När jag och brorsan träffs så blir vi alltid lite barnsliga. Den här gången fick vi för oss att vi skulle bygga ihop vår gamla bilbana.



På Annandagen så åkte jag, Gusten och Carl upp till Linus i Trysil och tränade ett par dagar i Högegga med vår gamle tränare sedan ungdomsåren, Gunnar Bergstedt. Det börjar bli lite av en tradition och han brukar säga att han "vill få ordning på oss". I år lät han ganska nöjd från början faktiskt:)

Det var otroligt mycket snö, och mer kom det. Istället för nerjogg blev det skottning!

Jag har kört några pass på gymmet föra att hålla mig igång, och i lördags åkte jag till Ski Sunne fö att köra SL. De hade satt 27-käpp så jag var lite orolig för att det skulle bli massaker, men bara 2 käpp rök, ganska bra ändå. Två riktigt bra pass med många åk. Erik B kom upp på eftermiddagen, kul att se honom igen.

Tråkigt att det inte har kommit nån snö till Karlstad, ingen julkänsla ute direkt.

Till helgen blir det Bjursås, sedan väljer jag mellan Nolby och Falun, får se var det landar.

Bilder från Sunne, dock verkar inte morsan behärska sitt nya objektiv, eller så var det lite för dåligt ljus...suddigt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En tillfällig comeback?!

 Hej,  Ja nu har det gått nästan två år sedan jag slutade skolan i Torsby! Och bloggade senast! Bloggen finns kvar och jag blev lite sugen a...